• A
  • A+
  • A++
  • 👁
  • 👁
Przejdź do głównej treści
Winda Warszawa sp. z o. o

Unia Europejska

Strefa architekta
Strefa klienta
MENU
  • Polski producent dźwigów – montaż i konserwacja
  • O nas
    O nasAktualnościInformacje o spółceRekomendacjePoradnikPolityka prywatności ochrony danych osobowych
  • Nowe dźwigi
    Windy do nowego budownictwaStandardy wykonaniaDobierz windę do budynkuStrefa architektaWykonania specjalneObiekty referencyjne
  • Modernizacja i wymiana
    O modernizacjiWymiana windyModernizacje częścioweCzas modernizacjiProgram WINDA Plus
  • Konserwacja i naprawa
    O konserwacjiNasze ekspozyturyZgłaszanie awariiEWINDA
  • Produkcja
    Polska produkcjaStandardy wykonania
  • Realizacje
  • Kontakt

Strona główna » 30 lat firmy Winda-Warszawa!

30 lat firmy Winda-Warszawa!

Perłowe gody spółki WINDA-WARSZAWA

„Nie tylko zwiększyła się nasza pozycja wśród konkurencji na rynku, ale pozwoliło to nam także na niezależność…”

Budynek biurowy i hala produkcyjna w Łubnej – wizualizacja

      W tym roku minęło 30 lat odkąd Spółka Winda-Warszawa zaistniała na polskim rynku. Świętowanie związane
z trzydziestoleciem połączone zostało z imprezą integracyjną, która odbyła się w Rozalinie niedaleko Warszawy. Wydarzenie zgromadziło wielu pracowników firmy i sympatyków, którzy w trakcie spotkania mogli uczestniczyć w licznych atrakcjach sportowych i rozrywkowych. Referat okolicznościowy zaprezentowała wraz z wizualizacją nowego obiektu Milena Trudnowska-Łada. Następnie głos zabrali: prezes inż. Tadeusz Trudnowski i wiceprezes inż. Andrzej Katner, liczni goście mogli dowiedzieć się wielu ciekawostek z historii firmy, a także o najważniejszych dokonaniach oraz perspektywach na przyszłość.

Jak powstawała i rosła spółka

      W czerwcu 1992 roku została zarejestrowana Spółka pod firmą „Winda”, która wywodzi się z Zakładu Konserwacji Dźwigów Spółdzielni Mieszkaniowej Ursynów (ZKD nie przedstawiał wówczas żadnej wartości rynkowej i obarczony był ryzykiem wypłaty odpraw dla 28 pracowników), który jako majątek wspólny przekazany został wraz z zakładem poligrafii oraz zakładem budowlano-remontowym do specjalnie w tym celu powołanej spółki KEN. W nowym podmiocie gospodarczym pod firmą Winda Spółka z o.o. z wkładem założycielskim w wysokości 4000 zł, udziały większościowe (52,5%) objął inż. Tadeusz Trudnowski, pozostałe spółka KEN. Na początku firma zatrudniała 28 pracowników i posiadała w konserwacji ok. 800 dźwigów, a majątek stanowiły zapasy części zamiennych o wartości ok. 50 000 zł oraz skromnie wyposażone biuro.

      W 1999 roku działalność spółki została rozszerzona o usługi modernizacyjne i projektowanie dźwigów a także własną produkcję drobnych elementów  dźwigowych. Pierwsze kabiny składane były z części dostarczanych przez kooperantów i montowane bezpośrednio na obiektach budowlanych. Obecnie biuro projektowe zatrudnia sześciu pracowników i wykonuje dokumentację techniczną dla ponad 300 dźwigów rocznie… Natomiast produkcja odbywa się w nowym dziale produkcji mechaniki dźwigowej w Konstancinie, wyposażonym w wysokiej klasy park maszynowy. W 2002 roku z powodu powstawania w tym czasie na polskim rynku kilku firm o podobnej nazwie, zmieniono nazwę na „Winda-Warszawa” sp. z o.o. Powstało w tym czasie także charakterystyczne logo, które symbolizuje koło cierne z przewijającymi się przez nie linami. W nowym wieku, asortyment firmy został rozszerzony o dźwigi bez maszynowni, co pozwoliło na dotrzymanie kroku nowym trendom w branży budowlanej.

      W 2002 roku zakupiony został pawilon magazynowo-biurowy w Piasecznie o powierzchni ok. 2500 m2. Dzięki tej inwestycji świadczone usługi modernizacji dźwigów, mogły się rozwijać jeszcze bardziej dynamicznie i wchodzić na wyższy poziom techniczny i organizacyjny oraz umożliwiły sokowy wzrost tych usług.

      W 2003 roku odkupione zostały udziały należące do spółki KEN, (w formule umorzenia udziałów ze środków Spółki za kwotę 550 000 zł), a nowym wspólnikiem został Andrzej Katner.

      W 2014 roku w „Windzie-Warszawa powstał dział do produkcji aparatur sterowych. Dzięki temu można wytwarzać sterowania na swoje potrzeby, jak również dla innych firm, ponadto firma jest w stanie zapewnić pełną kontrolę nad wyprodukowanymi dźwigami. Nie tylko zwiększyła się nasza pozycja wśród konkurencji na rynku, ale pozwoliło to uniezależnić się od dostaw kapryśnych i niesolidnych kooperantów.

      W 2017 roku wielkim wydarzeniem w życiu firmy było zakupienie obiektu budowlanego o powierzchni ok. 1200 m2 w Konstancinie-Jeziornie i uruchomienie nowej linii produkcyjnej do wytwarzania mechaniki dźwigowej. Inwestycja ta była bardzo kosztowna, ponieważ na wyposażenie produkcyjne zakupiono nowoczesny park maszynowy w postaci: lasero-wykrawarki, krawędziarki, gilotyny oraz wyposażenie do warsztatu ślusarskiego, spawalni oraz malarni itp. Działania te wpłynęły na wzrost jakości i zdolności wytwórczych oraz zwiększenie asortymentu o dźwigi specjalne i nietypowe co umożliwiło poszerzanie rynku o nowych klientów.

Operator obsługuje lasero-wykrawarkę, produkującą elementy kabin dźwigowych

 

      W 2019 roku nawiązana została współpraca ze skandynawską firmą, w zakresie produkcji i dostarczania mechaniki dźwigowej, montowanej na statkach. Realizacja zamówień od firmy działającej na rynku globalnym, w segmencie dźwigów morskich było olbrzymim wyzwaniem, ponieważ należy spełnić rygorystyczne wymagania międzynarodowych przepisów dotyczących konstrukcji elementów nośnych oraz zabezpieczeń antykorozyjnych. Każda partia wyprodukowanych urządzeń jest skrupulatnie sprawdzana przez przedstawicieli zamawiającego, a po akceptacji składowana w kontenery morskie, z zachowaniem wszelkich procedur wymaganych w tego rodzaju transporcie. Dotychczas wykonaliśmy i dostarczyliśmy na wskazane adresy (najczęściej do portów azjatyckich) 20 kompletnych zestawów mechaniki dźwigowej. Produkowanie dźwigów na statki jest niezwykłym doświadczeniem dla firmy i oraz pracowników i przyczynia się do dalszego rozwoju dzięki uzyskaniu nowych kompetencji a także niebagatelnych wpływów finansowych.

      W 2022 roku rozpoczęła się największa w dziejach firmy inwestycja budowy nowej siedziby, która realizowana będzie ze środków własnych, skrupulatnie gromadzonych przez kilka lat.

Spółka działa perspektywicznie i wybudowanie nowych obiektów budowlanych ma zwiększyć moce przerobowe i scalić rozproszone w kilku miejscach działy. W tym celu zakupiona została działka o powierzchni 4 ha w miejscowości Łubna, na której wybudowany zostanie obiekt produkcyjno-magazynowy wraz z biurami o łącznej powierzchni około 8000 m2 .W pierwszym etapie wybudowana zostanie hala produkcyjna o powierzchni około 3000 m2 której realizację rozpoczęto w bieżącym roku.

„WINDA -WARSZAWA” realizuje usługi i produkcję

Spółka specjalizuje się w świadczeniu usług konserwacji i modernizacji dźwigów dowolnych typów i systematycznie rozwija swój potencjał usługowy i wytwórczy. Dzięki temu osiągnęła wiodącą pozycję w branży dźwigowej w Polsce wśród firm z całkowicie polskim kapitałem. Potwierdzeniem tego jest liczba zawartych stałych umów na konserwację 3220 dźwigów, a także przychody przekraczające 50.000.000 zł. „Winda-Warszawa” wyprodukowała lub zmodernizowała dotychczas 5805 dźwigów, które w większości polegały na zdemontowaniu istniejących urządzeń i zainstalowaniu całkowicie nowych.

Wymiana sześciu dźwigów w szpitalu na Banacha, wyposażonych w najnowszej generacji urządzenia

Firma składa się z trzech oddziałów (Warszawa – usługi konserwacyjne, Piaseczno – aparatury sterowe
i projektowanie dźwigów oraz kompletacja pakietów materiałowych, Konstancin-Jeziorna – produkcja mechaniki dźwigowej. Aktualnie zatrudnionych jest 140 pracowników, (tylko na umowy o pracę) ponadto dajemy zatrudnienie około sześćdziesięciu montażystom, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Do wykonywania usług w rozległym terenie, pracownicy mają do dyspozycji flotę 83 samochodów dostawczych i osobowych.

Działamy i rozwijamy ideę odpowiedzialnego biznesu (CRS), poprzez angażowanie się w ochronę środowiska, współpracę z lokalną społecznością, a także dbamy o dobre relacje wśród załogi.

Spółka wprowadziła do swojej organizacji Zintegrowany System Zarządzania, zawierający politykę zarządzania jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Zintegrowany system oparty jest o normy ISO i certyfikowany oraz audytowany przez CERT Urzędu Dozoru Technicznego

Strategia działania Spółki zawarta w jej umowie

Prowadzenie zorganizowanego przedsiębiorstwa w formule firmy rodzinnej, nastawionej na wieloletnią dochodową działalność gospodarczą.
      Priorytetami Spółki powinny być:
– partnerskie relacje z klientami i ich zadowolenie,
– koleżeńskie stosunki wśród załogi oraz stwarzanie warunków do indywidualnego rozwoju osobowości,
– wypracowywanie godziwych zysków, a nie ich maksymalizacja,
– dbanie o systematyczny rozwój i gromadzenie środków finansowych na inwestycje rozwojowe,
– zachowanie pełnej niezależności gospodarczej i finansowej.

Wartości spółki

– Realizowanie działalności gospodarczej z poszanowaniem elementarnych zasad i wartości społecznych oraz ochrona środowiska.
– Praktyczne realizowanie zasad i reguł społecznie odpowiedzialnego biznesu (CRS), w relacjach z klientami i społecznością lokalną oraz pracownikami, a także dbanie o ochronę środowiska.
– Transparentność i zgodność z obowiązującym prawem zawieranych umów z klientami i pracownikami.
– Skrupulatne wywiązywanie się z zobowiązań na rzecz klientów i partnerów biznesowych oraz opłacanie należnych danin podatkowych.

Dźwig w budynku zabytkowym stylizowany na windę przedwojenną

Cele i strategia rozwoju

– Systematyczne wzmacnianie pozycji spółki na rynku lokalnym oraz ogólnopolskim poprzez zwiększanie liczby klientów i poszerzanie zakresów i asortymentu świadczonych usług i wytwarzanych urządzeń.
– Konkurowanie nie tylko niskimi cenami, ale przede wszystkim poprzez dostarczanie na rynek, usług i wyrobów wysokiej jakości, charakteryzujących się oryginalnymi i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi (energooszczędność, cicha praca i niezawodność działania) oraz wysokimi walorami estetycznymi.
– Elastyczna strategia współpracy z klientami przy realizacji i rozliczaniu kontraktów oraz łagodzenie konfliktów poprzez działania ugodowe,
– Dbanie o pozytywny wizerunek spółki i utrwalanie opinii solidnej i uczciwej firmy.

 

 

 

Największe zagrożenia
Mimo dobrej kondycji spółki pod każdym względem, należy w strategii uwzględniać poważne zagrożenia mające wpływ na dalszy harmonijny rozwój i normalne funkcjonowanie jak np.:
– nieuczciwa konkurencja, stosowanie cen dumpingowych i transakcji wiązanych,
– wysoka inflacja, powodująca wzrastanie kosztów prowadzonej działalności, nie są wystarczająco kompensowane wzrostem cen za usługi,
– opóźnienia w płatnościach, grożące utratą płynności finansowej.

      „Cały nasz ogólnopolski sukces i rozpoznawalność naszej marki zawdzięczamy nie tylko naszym działaniom, ale także załodze i naszym wieloletnim i nowym klientom. Mamy nadzieję, że przez kolejne lata będziemy wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania poprawiające komfort użytkowania naszych dźwigów – podsumował część oficjalną prezes „
Winda- Warszawa” sp. z o.o., inż. Tadeusz Trudnowski.

Opracował Grzegorz A. Przybysz
Tygodnik „PASSA”

Artykuł z tygodnika „PASSA” – Perłowe gody spółki WINDA-WARSZAWA

Zobacz również

30 lat firmy Winda-Warszawa!

30 lat firmy Winda-Warszawa!

Zobacz również

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Polityka prywatności ochrony danych osobowych
Kontakt
Złóż zapytanie

O nas

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Kontakt

Nowe dźwigi

  • Windy do nowego budownictwa
  • Standardy wykonania
  • Dobierz windę do budynku
  • Strefa architekta
  • Wykonania specjalne
  • Obiekty referencyjne
  • Kontakt

Modernizacja

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacje częściowe
  • Czas modernizacji
  • Program WINDA Plus
  • Kontakt

Konserwacja

  • O konserwacji
  • Nasze ekspozytury
  • Zgłaszanie awarii
  • eWINDA
  • Kontakt

Produkcja

  • Produkcja
  • Standardy wykonania
  • Wybrane realizacje
  • Kontakt
  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn

INFORMACJA PROJEKTOWA

Informujemy, iż od dnia 12 sierpnia 2020 roku Winda – Warszawa Sp. z o.o. realizuje projekt: „Dotacja na kapitał obrotowy dla WINDA – WARSZAWA Sp. z o.o., w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”

Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 328 153,71 zł.

Całkowity kwota wydatków kwalifikowanych 328 153,71 zł.

Loga dotacja - Fundusze Europejskie

Loga dotacja - Innowacyjna GospodarkaLoga dotacja - Fundusze Norweskie

Copyright © 2016 - 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone Winda Warszawa sp. z o.o.
  • Polityka cookies
  • Przetwarzanie danych osobowych
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Deklaracja dostępności
SIOnline
×
Pliki cookies
Pliki cookie maja na celu umożliwienie Ci korzystanie z serwisu w pełni. Pliki cookie wykorzystywane są także do personalizowania treści oraz reklam, dostarczania funkcji mediów społecznościowych, zbierania statystyk dotyczących korzystania z serwisu przez użytkowników. Możesz zaakceptować stosowanie wszystkich plików cookie lub dostosować zakres zgody Twoich preferencji. Informacje o przetwarzaniu danych i plikach cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
Opcje Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Pliki cookies
Wybierze, które Pliki cookies akceptujesz. Twój wybór zostanie zapamiętany na rok. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
  • Niezbędne
    Te pliki cookie odpowiadają za prawidłowe działanie naszej strony www; ich celem jest umożliwienie korzystania ze świadczonych przez nas usług np. zapamiętywanie preferencji wyboru stosowania plików cookie, uwierzytelnienia logowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa. Pliki te mogą przetwarzać dane osobowe użytkownika. Plików tych nie możesz wyłączyć w ramach ustawień preferencji, lecz możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Jednak to działanie może spowodować, że niektóre elementy strony internetowej nie będą dostępne
  • Statystyczne
    Te pliki cookies wykorzystujemy w celu zbierania informacji o korzystaniu z naszej strony, np. ilość wizyt, czas spędzania, czas przeglądanych treści czy źródeł dostępu. Pliki te pozwalają nam zrozumieć w jaki sposób korzystacie z naszej strony internetowej, co pomaga w lepszym dopasowaniu strony i wyświetlanych treści. Pliki te nie zawierają danych osobowych, a jedynie anonimowe informacje nie przypisane do użytkownika. Plikami tymi można zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody nie będziemy wiedzieć, kiedy, jak często, jak długo oraz z jakich źródeł dostępu odwiedzasz naszą stronę internetową;
  • Funkcjonalne
    Te pliki cookie wykorzystujemy w celu spersonalizowania i zoptymalizowania korzystania z naszej witryny internetowej. Pliki te służą do zapamiętywania dokonanych wyborów dotyczących np. wielkości czcionki, wyboru języka czy ustawień rozdzielczości wyświetlania treści. Pliki te nie przetwarzają danych osobowych. Plikami tymi możesz zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody, niektóre funkcje strony mogą działań nieprawidłowo
  • Marketingowe
    Te pliki cookie umożliwiają dostarczenie użytkownikowi spersonalizowanych treści reklamowych (na podstawie zebranych informacji dopasowanych do preferencji i zainteresowań użytkownika). Niewyrażenie zgody na te pliki cookie nie uniemożliwia korzystania z naszego serwisu internetowego.
Zapisz Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie