Winda Warszawa sp. z o. o

Strefa architekta
Strefa klienta
MENU
  • Strona główna
  • O nas
    O nasAktualnościInformacje o spółceRekomendacjePoradnikPrzetwarzanie danych osobowych
  • Nowe dźwigi
    Windy do nowego budownictwaStandardy wykonaniaDobierz windę do budynkuStrefa architektaWykonania specjalneObiekty referencyjne
  • Modernizacja i wymiana
    O modernizacjiWymiana windyModernizacje częścioweCzas modernizacji
  • Konserwacja i naprawa
    O konserwacjiNasze ekspozyturyZgłaszanie awariiEWINDA
  • Produkcja
    Polska produkcjaStandardy wykonania
  • Realizacje
  • Kontakt

Strona główna » Modernizacja i wymiana

Modernizacja i wymiana

O modernizacji

Modernizacja windy to dostosowanie wszystkich parametrów technicznych do współczesnych wymogów. Starsze urządzenia częściej ulegają awariom, a ich modernizacja redukuje koszty napraw i eksploatacji do niezbędnego minimum oraz zapewnia adaptację windy do istniejących warunków. Przeprowadziliśmy już wiele modernizacji dźwigów. Zobacz, jak wyglądają nasze przykładowe realizacje. Usługi modernizacyjne wykonywane są w czynnych obiektach budowlanych i wymagają organizacji prac w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Każdy projekt modernizacji windy rozpatrywany jest indywidualnie w oparciu o wizję lokalną.

10 zasad bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo ludzi zostało bardzo wyeksponowane w krajach Unii Europejskiej o czym świadczą wydane przez Komisję Europejską „Zalecenia 95/216/WE” dotyczące zwiększenia bezpieczeństwa istniejących dźwigów:

  1. Zainstalować drzwi w kabinach i wskaźniki pięter.
  2. Kontrolować i wymieniać liny nośne.
  3. Zmodyfikować zatrzymywanie się kabiny.
  4. Dostosować elementy sterowania dla osób niepełnosprawnych.
  5. Wyposażyć automatyczne drzwi w czujniki wykrywające obecność ludzi.
  6. Wyposażyć dźwigi o prędkości powyżej 0,6m/s w chwytacze z opóźnieniem.
  7. Zmodyfikować system alarmowy w celu zapewnienia łączności z ekipami konserwacyjnymi lub ratowniczymi.
  8. Wyeliminować azbest z układów hamulcowych.
  9. Zainstalować urządzenie zapobiegające niekontrolowanemu ruchowi kabiny w górę.
  10. Wyposażyć kabiny w awaryjne oświetlenie, zasilane z niezależnego źródła.

Cechy użytkowe współczesnej windy

Rekomendowane cechy współczesnych dźwigów osobowych instalowanych w budynkach mieszkalnych: bezpieczne, energooszczędne, funkcjonalne, nowoczesne, wytrzymałe, ekonomiczne. Oferowane przez nas dźwigi spełniają wszystkie kryteria dotyczące eksploatacji. Posiadają też wszystkie niezbędne cechy użytkowe, jakie powinna posiadać współczesna winda:

Napęd bezreduktorowy

  • zapewniający energooszczędność i cichą pracę bez wibracji, a także łagodny start, zatrzymywanie oraz poziomowanie na przystankach z dokładnością +/- 2mm;

Drzwi automatyczne

  • drzwi szybowe oraz kabinowe z płynnym napędem i kurtyną świetlną;

Aparatura sterowa

  • sterownik mikroprocesorowy SD-4 produkcji krajowej, wyposażoną w wiele funkcji specjalnych np. awaryjny zjazd na poziom przystanku po zaniku napięcia;

Automatyczne połączenie kabiny

  • z ekipami konserwacyjnymi w przypadkach utknięcia kabiny między przystankami; zdalne monitorowanie i diagnozowanie aparatury sterowej; rejestrowanie awarii i zdarzeń.

Optymalny zakres modernizacji windy

Po uwzględnieniu wszystkich istniejących warunków budowlanych i środowiskowych rekomendujemy, aby dźwig po modernizacji był wyposażony w:

  • Zespół napędowy bezreduktorowy z płynną regulacją obrotów za pomocą falownika,
  • Kabinę metalową malowaną proszkowo lub wykładaną blachą nierdzewną albo laminatem twardym o wymiarach umożliwiających korzystanie osobom niepełnosprawnym i wyposażoną w drzwi automatyczne z napędem mechanicznym oraz kurtynę świetlną zapobiegającą wandalizmowi i ściskaniu pasażerów,
  • Drzwi szybowe automatyczne malowane proszkowo lub obłożone blachą nierdzewną,
  • Aparaturę sterową wyposażoną w sterownik mikroprocesorowy i falownik renomowanych firm (np. japońskich) dostępne bez ograniczeń w wolnym obrocie towarowym oraz pozbawione jakichkolwiek kodów dostępu,
  • Ramę kabinową wyposażoną w aparat chwytny działający z opóźnieniem w obu kierunkach „góra-dół”.

Opracowując dokumentację do modernizacji dźwigu, uwzględniamy:

  • optymalne wykorzystanie przestrzeni szybu i maszynowni jak np.:zwiększenie powierzchni kabiny poprzez przeniesienie prowadnic ze ściany tylnej na boczną,
  • wykorzystanie pomieszczenia maszynowni na dodatkowy przystanek,
  • zlikwidowanie maszynowni górnej i wykorzystanie odzyskanego pomieszczenia,
  • wykorzystanie pomieszczeń po komorach zsypowych na maszynownie boczne,
  • maksymalne dostosowanie dźwigu do korzystania przez osoby niepełnosprawne,
  • wyposażanie dźwigu w urządzenia estetyczne i wysokiej klasy (wg. indywidualnych upodobań klientów),
  • minimalizację kosztów modernizacji poprzez wykorzystywanie urządzeń nadających się do dalszej eksploatacji, bez negatywnego wpływu na bezpieczeństwo, jakość i niezawodność pracy dźwigu np.: obciążniki przeciwwagi, prowadnice, posadowienia zespołów napędowych itp.

Realizacja planu udoskonalenia produktów – dźwigi i podzespoły

W związku z otrzymanym dofinansowanie w ramach RPO WM Działanie 3.3 Innowacje w MŚP – Wprowadzanie na rynek nowych lub ulepszonych produktów, oznajmiamy, że oferowane przez nas nowe dźwigi będą bardziej energooszczędne od dotychczas dostarczanych o ok. 3%. Podobnie wygląda sytuacja ze zmniejszeniem poziomu hałasu (również o ok. 3%).

Dźwig, który powstał w wyniku przeprowadzonych własnych badań jest nie tylko zgodny z dyrektywą dźwigową 2014/33/UE, ale także energooszczędny, przyjazny dla osób niepełnosprawnych oraz dla środowiska. Drugi udoskonalony produkt – jakim są podzespoły, również oparty jest na autorskich rozwiązaniach firmy Winda-Warszawa. Połączenie różnych funkcji w jednym urządzeniu pozwoliło na uzyskanie  nowych funkcjonalności.

  • Nowa rama RKDN2 składa się z mniejszej ilości podzespołów, dzięki czemu jej niezawodność wzrosła. Dodatkowo zmniejszyła się masa ramy – np. w wykonaniu III jej masa spadła o 12,7% -z 251kg do 219 kg. Mniejsza masa wyposażenia dźwigu zmniejsza także własne zapotrzebowanie dźwigu na energię w trakcie jazdy, które określa ilość energii, potrzebną na podniesienie masy 1 kg na wysokość 1 m dźwigu.
  • Profile cięgien nośnych umożliwiły zwiększenie szerokości kabiny, przy niezmienionym rozstawie prowadnic:
    przy rozstawie prowadnic kabiny (DBG) wynoszącym 1210 mm szerokość kabiny wynosi:

    1. Dla ramy RKD: 1100 mm (DBG-110)
    2. Dla ramy RKDN2: 1130 mm (DBG-80)
    3. Rzeczywisty zysk szerokości wewnętrznej kabiny wynosi 30mm (co najmniej 20mm)

Uwaga – w przypadku ram kabinowych bez odciągów (wykonanie I i II) zysk szerokości kabiny można zwiększyć do 50 mm (DBG-60) w stosunku do dźwigów z ramą kabinową RKD. Możliwe zwiększenie kabiny dźwigu bez maszynowni wbudowanej w szyb o wymiarach 1600 mm x 1750 mm z dotychczasowych 1100 mm x 1400 mm na kabinę 1150 mm x 1400 mm. Istnieje możliwość zwiększenia udźwigu z 630 kg lub 8 osób na 675 kg lub 9 osób.

  • Zastosowanie elementów o takim samym wymiarze, niezależnie od wykonania ramy (np. odciągi) ogranicza możliwość popełnienia błędu i obniża koszty przez uniknięcie produkcji niepowtarzalnych detali.
  • Nowa konstrukcja belki górnej i cięgien pionowych zapewnia zmniejszenie wysokości ramy RKDN2. Dzięki mniejszej odległości między dachem kabiny a najwyższymi elementami ramy kabinowej możliwe jest wbudowanie dźwigów w szyby o ograniczonych wymiarach nadszybia.
  • Zastosowanie niezmienionych ceowników belki dolnej zapewnia utrzymanie parametrów wytrzymałościowych ram RKDN2 na tym samym poziomie, co w wypadku ram RKD. Przeprowadzone badania potwierdziły powyższe założenie.
  • Rama RKDN2 jest rozwiązaniem uniwersalnym. Istnieje możliwość zmiany zawieszenia przez dodanie zespołu kół linowych w górnej lub dolnej belce – zależnie od konfiguracji olinowania dźwigu. Poza wykonaniem mocowania dodatkowych podzespołów, żadne inne zmiany nie są wówczas wymagane.
  • Wyposażenie ramy kabinowej RKDN2 może być łatwo modyfikowane – możliwe jest stosowanie np. innych rodzajów chwytaczy, przez zmianę tylko jednego elementu – głowicy belki dolnej.

Polecane artykuły

Nowy wymiar modernizacji dźwigów

Nowy wymiar modernizacji dźwigów Pojęcie „modernizacji” zostało wykreślone z Prawa...

Czytaj więcej

Program „Dostępność Plus” i windy – dotacje

Program „Dostępność Plus” i windy – możliwości techniczne a montaż dźwigu. Wyciąg...

Czytaj więcej

Winda, jako element wystroju budynku

Obecna koniunktura sprzyja firmom deweloperskim w realizacji inwestycji jakimi są...

Czytaj więcej

Zobacz również

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacja częściowa
  • Czas modernizacji

Strefa klienta

Zaloguj się
Kontakt
Złóż zapytanie

O nas

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Kontakt

Nowe dźwigi

  • Windy do nowego budownictwa
  • Standardy wykonania
  • Dobierz windę do budynku
  • Strefa architekta
  • Wykonania specjalne
  • Obiekty referencyjne
  • Kontakt

Modernizacja

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacje częściowe
  • Czas modernizacji
  • Kontakt

Konserwacja

  • O konserwacji
  • Nasze ekspozytury
  • Zgłaszanie awarii
  • eWINDA
  • Kontakt

Produkcja

  • Produkcja
  • Standardy wykonania
  • Wybrane realizacje
  • Kontakt
  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn

INFORMACJA PROJEKTOWA

Informujemy, iż od dnia 12 sierpnia 2020 roku Winda – Warszawa Sp. z o.o. realizuje projekt: „Dotacja na kapitał obrotowy dla WINDA – WARSZAWA Sp. z o.o., w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”

Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 328 153,71 zł.

Całkowity kwota wydatków kwalifikowanych 328 153,71 zł.

Copyright © 2016 - 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone Winda Warszawa sp. z o.o.
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Kontakt
SIOnline