• A
  • A+
  • A++
  • 👁
  • 👁
Przejdź do głównej treści
Winda Warszawa sp. z o. o

Unia Europejska

Strefa architekta
Strefa klienta
MENU
  • Polski producent dźwigów – montaż i konserwacja
  • O nas
    O nasAktualnościInformacje o spółceRekomendacjePoradnikPolityka prywatności ochrony danych osobowych
  • Nowe dźwigi
    Windy do nowego budownictwaStandardy wykonaniaDobierz windę do budynkuStrefa architektaWykonania specjalneObiekty referencyjne
  • Modernizacja i wymiana
    O modernizacjiWymiana windyModernizacje częścioweCzas modernizacjiProgram WINDA Plus
  • Konserwacja i naprawa
    O konserwacjiNasze ekspozyturyZgłaszanie awariiEWINDA
  • Produkcja
    Polska produkcjaStandardy wykonania
  • Realizacje
  • Kontakt

Strona główna » VI Warszawska Konferencja Dźwigowa

VI Warszawska Konferencja Dźwigowa

19-21.04.2017 r. w Janowie Podlaskim odbyła się konferencja „Dźwigi w projektowaniu i eksplantacji” zorganizowana przez warszawski oddział UDT. Z ramienia firmy Winda-Warszawa swój panel poprowadził Tomasz Adamiak., który poddał szczegółowej analizie wyniki badań nad efektywnością energetyczną dźwigów. Tematyka szkolenia obejmowała wyznaczenie zapotrzebowania na energię oraz klas efektywności energetycznej dźwigów.

Przedstawiono wyniki pomiarów efektywności energetycznej dźwigów z napędem reduktorowym, bezreduktorowym i hydraulicznym pośrednim, a następnie porównano uzyskane wartości. Na koniec sformułowano wnioski oraz zaprezentowano sposoby poprawy wydajności energetycznej (m.in. zastosowanie układów odzysku energii, standby dźwigu).

Wpływ rodzaju zespołu napędowego na efektywność energetyczną dźwigów

Urządzenie pomiarowe: Analizator Jakości Energii Elektrycznej PQ-Box 150 (pamięć: 4GB)
Wielkości mierzone:
Napięcie: wartość skuteczna, minimalna i maksymalna
Prąd: wartość skuteczna, minimalna i maksymalna
Moc: P, Q, S, PF, cosφ, sinφ
Pomiar do 50. harmonicznej
Interwał: 10ms
Obróbka danych pomiarowych: Aplikacja producenta urządzenia – a-eberle

Analiza danych pomiarowych
Parametr określający wpływ zespołu napędowego:
Własne zapotrzebowanie na energię w trakcie jazdy, które określa ilość energii,
wyrażoną w mWh, potrzebną na podniesienie masy 1 kg na wysokość 1 m w badanym dźwigu.
Własne zapotrzebowanie dźwigu na energię w trakcie jazdy, wyrażone jest wzorem:

 

gdzie:

𝑘 – współczynnik załadunku: 0,7 dla dźwigów elektrycznych z przeciwwagą
1,2 dla dźwigów hydraulicznych
𝐸𝑗𝑎𝑧𝑑𝑎 𝑟𝑒𝑓 – energia pobierana przez dźwig w trakcie jazdy referencyjnej w [Wh]
𝑄 – udźwig nominalny [kg]
𝐻𝑝 – Wysokość podnoszenia [m]

 

Parametry wpływające na efektywność energetyczną:

Na postoju:

  • Rodzaj oświetlenia kabiny
  • Sterowanie z wbudowanym trybem standby (wygaszanie oświetlenia kabiny, wyświetlaczy, falownika, napędów drzwi)

W trakcie jazdy:

  • Lekka konstrukcja dźwigu
  • Obniżony współczynnik zrównoważenia dźwigu elektrycznego
  • Stosowanie układów odzysku energii
  • Rodzaj zastosowanego zespołu napędowego

Siedem klas efektywności energetycznej dźwigu:

A B C D E F G

Rodzaje napędów stosowanych w dźwigach:

1. Zespoły napędowe reduktorowe dwubiegowe

  • niestosowane w nowych dźwigach (mała dokładność zatrzymania)
  • silnik asynchroniczny z dwoma uzwojeniami – bieguny 4/16, lub 6/24
  • niska sprawność

2. Zespoły napędowe reduktorowe regulowane falownikiem

  • silnik asynchroniczny jednobiegowy – uzwojenie z 4 lub 6 biegunami
  • niska sprawność
  • encoder inkrementalny – 1024 do 4096 imp./obr.

3.Zespoły napędowe bezreduktorowe z magnesami trwałymi

  • silnik synchroniczny – uzwojenie z min. 16 biegunami
  • wysoka sprawność
  • encoder absolutny – np. EnDat 1313 o rozdzielczości 2048 imp./obr.

4. Zespoły napędowe hydrauliczne z blokiem zaworów elektromechanicznym

  • silnik pompy asynchroniczny – 2 bieguny
  • rozruch gwiazda / trójkąt
  • elektrozawory góra, dół, szybko – dwie prędkości jazdy

5. Zespoły napędowe hydrauliczne z blokiem zaworów regulowanym elektronicznie

  • silnik pompy asynchroniczny – 2 bieguny
  • rozruch gwiazda / trójkąt
  • agregat z blokiem zaworów elektronicznym – prędkość jazdy regulowana ze sprzężeniem zwrotnym

Wnioski:

  1. Pomiary wskazują także, że własne zapotrzebowanie dźwigu na energię podczas jazdy zmniejsza się wraz ze wzrostem udźwigu.
  2. W przypadku zespołów napędowych bezreduktorowych duże znaczenie ma ilość par biegunów silnika i zawartość neodymu w magnesach.
  3. Dźwigi hydrauliczne, przy swoich licznych zaletach (niska cena, szybki montaż), pod względem efektywności energetycznej znacząco odbiegają od dźwigów elektrycznych.
  4. Układy odzysku energii pozwalają na znaczne oszczędności, ale nie tak duże jak oszacowane w przykładowym dźwigu testowym.
  5. Dźwigi o klasie efektywności energetycznej A można wykonać tylko przy wykorzystaniu zespołu napędowego bezreduktorowego z magnesami trwałymi, najlepiej w połączeniu z układem odzysku energii.

 

Aby uzyskać szczegółowe wartości oraz wyniki uzyskane w badaniu, prosimy o kontakt z naszymi przedstawicielami.

Zobacz również

VI Warszawska Konferencja Dźwigowa

VI Warszawska Konferencja Dźwigowa

Polecane artykuły

Nowy wymiar modernizacji dźwigów

Nowy wymiar modernizacji dźwigów Pojęcie „modernizacji” zostało wykreślone z Prawa...

Czytaj więcej

Program „Dostępność Plus” i windy – dotacje

Program „Dostępność Plus” i windy – możliwości techniczne a montaż dźwigu. Wyciąg...

Czytaj więcej

Winda, jako element wystroju budynku

Winda, jako element wystroju budynku Obecna koniunktura sprzyja firmom deweloperskim...

Czytaj więcej

Zobacz również

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Polityka prywatności ochrony danych osobowych
Kontakt
Złóż zapytanie

O nas

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Kontakt

Nowe dźwigi

  • Windy do nowego budownictwa
  • Standardy wykonania
  • Dobierz windę do budynku
  • Strefa architekta
  • Wykonania specjalne
  • Obiekty referencyjne
  • Kontakt

Modernizacja

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacje częściowe
  • Czas modernizacji
  • Program WINDA Plus
  • Kontakt

Konserwacja

  • O konserwacji
  • Nasze ekspozytury
  • Zgłaszanie awarii
  • eWINDA
  • Kontakt

Produkcja

  • Produkcja
  • Standardy wykonania
  • Wybrane realizacje
  • Kontakt
  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn

INFORMACJA PROJEKTOWA

Informujemy, iż od dnia 12 sierpnia 2020 roku Winda – Warszawa Sp. z o.o. realizuje projekt: „Dotacja na kapitał obrotowy dla WINDA – WARSZAWA Sp. z o.o., w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”

Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 328 153,71 zł.

Całkowity kwota wydatków kwalifikowanych 328 153,71 zł.

Loga dotacja - Fundusze Europejskie

Loga dotacja - Innowacyjna GospodarkaLoga dotacja - Fundusze Norweskie

Copyright © 2016 - 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone Winda Warszawa sp. z o.o.
  • Polityka cookies
  • Przetwarzanie danych osobowych
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Deklaracja dostępności
SIOnline
×
Pliki cookies
Pliki cookie maja na celu umożliwienie Ci korzystanie z serwisu w pełni. Pliki cookie wykorzystywane są także do personalizowania treści oraz reklam, dostarczania funkcji mediów społecznościowych, zbierania statystyk dotyczących korzystania z serwisu przez użytkowników. Możesz zaakceptować stosowanie wszystkich plików cookie lub dostosować zakres zgody Twoich preferencji. Informacje o przetwarzaniu danych i plikach cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
Opcje Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Pliki cookies
Wybierze, które Pliki cookies akceptujesz. Twój wybór zostanie zapamiętany na rok. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
  • Niezbędne
    Te pliki cookie odpowiadają za prawidłowe działanie naszej strony www; ich celem jest umożliwienie korzystania ze świadczonych przez nas usług np. zapamiętywanie preferencji wyboru stosowania plików cookie, uwierzytelnienia logowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa. Pliki te mogą przetwarzać dane osobowe użytkownika. Plików tych nie możesz wyłączyć w ramach ustawień preferencji, lecz możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Jednak to działanie może spowodować, że niektóre elementy strony internetowej nie będą dostępne
  • Statystyczne
    Te pliki cookies wykorzystujemy w celu zbierania informacji o korzystaniu z naszej strony, np. ilość wizyt, czas spędzania, czas przeglądanych treści czy źródeł dostępu. Pliki te pozwalają nam zrozumieć w jaki sposób korzystacie z naszej strony internetowej, co pomaga w lepszym dopasowaniu strony i wyświetlanych treści. Pliki te nie zawierają danych osobowych, a jedynie anonimowe informacje nie przypisane do użytkownika. Plikami tymi można zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody nie będziemy wiedzieć, kiedy, jak często, jak długo oraz z jakich źródeł dostępu odwiedzasz naszą stronę internetową;
  • Funkcjonalne
    Te pliki cookie wykorzystujemy w celu spersonalizowania i zoptymalizowania korzystania z naszej witryny internetowej. Pliki te służą do zapamiętywania dokonanych wyborów dotyczących np. wielkości czcionki, wyboru języka czy ustawień rozdzielczości wyświetlania treści. Pliki te nie przetwarzają danych osobowych. Plikami tymi możesz zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody, niektóre funkcje strony mogą działań nieprawidłowo
  • Marketingowe
    Te pliki cookie umożliwiają dostarczenie użytkownikowi spersonalizowanych treści reklamowych (na podstawie zebranych informacji dopasowanych do preferencji i zainteresowań użytkownika). Niewyrażenie zgody na te pliki cookie nie uniemożliwia korzystania z naszego serwisu internetowego.
Zapisz Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie