• A
  • A+
  • A++
  • 👁
  • 👁
Przejdź do głównej treści
Winda Warszawa sp. z o. o

Unia Europejska

Strefa architekta
Strefa klienta
MENU
  • Polski producent dźwigów – montaż i konserwacja
  • O nas
    O nasAktualnościInformacje o spółceRekomendacjePoradnikPolityka prywatności ochrony danych osobowych
  • Nowe dźwigi
    Windy do nowego budownictwaStandardy wykonaniaDobierz windę do budynkuStrefa architektaWykonania specjalneObiekty referencyjne
  • Modernizacja i wymiana
    O modernizacjiWymiana windyModernizacje częścioweCzas modernizacjiProgram WINDA Plus
  • Konserwacja i naprawa
    O konserwacjiNasze ekspozyturyZgłaszanie awariiEWINDA
  • Produkcja
    Polska produkcjaStandardy wykonania
  • Realizacje
  • Kontakt

Strona główna » Modernizacja i wymiana

Modernizacja i wymiana

O modernizacji

Modernizacja windy to dostosowanie wszystkich parametrów technicznych do współczesnych wymogów. Starsze urządzenia częściej ulegają awariom, a ich modernizacja redukuje koszty napraw i eksploatacji do niezbędnego minimum oraz zapewnia adaptację windy do istniejących warunków. Przeprowadziliśmy już wiele modernizacji dźwigów. Zobacz, jak wyglądają nasze przykładowe realizacje. Usługi modernizacyjne wykonywane są w czynnych obiektach budowlanych i wymagają organizacji prac w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Każdy projekt modernizacji windy rozpatrywany jest indywidualnie w oparciu o wizję lokalną.

10 zasad bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo ludzi zostało bardzo wyeksponowane w krajach Unii Europejskiej o czym świadczą wydane przez Komisję Europejską „Zalecenia 95/216/WE” dotyczące zwiększenia bezpieczeństwa istniejących dźwigów:

  1. Zainstalować drzwi w kabinach i wskaźniki pięter.
  2. Kontrolować i wymieniać liny nośne.
  3. Zmodyfikować zatrzymywanie się kabiny.
  4. Dostosować elementy sterowania dla osób niepełnosprawnych.
  5. Wyposażyć automatyczne drzwi w czujniki wykrywające obecność ludzi.
  6. Wyposażyć dźwigi o prędkości powyżej 0,6m/s w chwytacze z opóźnieniem.
  7. Zmodyfikować system alarmowy w celu zapewnienia łączności z ekipami konserwacyjnymi lub ratowniczymi.
  8. Wyeliminować azbest z układów hamulcowych.
  9. Zainstalować urządzenie zapobiegające niekontrolowanemu ruchowi kabiny w górę.
  10. Wyposażyć kabiny w awaryjne oświetlenie, zasilane z niezależnego źródła.

Cechy użytkowe współczesnej windy

Rekomendowane cechy współczesnych dźwigów osobowych instalowanych w budynkach mieszkalnych: bezpieczne, energooszczędne, funkcjonalne, nowoczesne, wytrzymałe, ekonomiczne. Oferowane przez nas dźwigi spełniają wszystkie kryteria dotyczące eksploatacji. Posiadają też wszystkie niezbędne cechy użytkowe, jakie powinna posiadać współczesna winda:

Napęd bezreduktorowy

  • zapewniający energooszczędność i cichą pracę bez wibracji, a także łagodny start, zatrzymywanie oraz poziomowanie na przystankach z dokładnością +/- 2mm;

Drzwi automatyczne

  • drzwi szybowe oraz kabinowe z płynnym napędem i kurtyną świetlną;

Aparatura sterowa

  • sterownik mikroprocesorowy SD-4 produkcji krajowej, wyposażoną w wiele funkcji specjalnych np. awaryjny zjazd na poziom przystanku po zaniku napięcia;

Automatyczne połączenie kabiny

  • z ekipami konserwacyjnymi w przypadkach utknięcia kabiny między przystankami; zdalne monitorowanie i diagnozowanie aparatury sterowej; rejestrowanie awarii i zdarzeń.

Optymalny zakres modernizacji windy

Po uwzględnieniu wszystkich istniejących warunków budowlanych i środowiskowych rekomendujemy, aby dźwig po modernizacji był wyposażony w:

  • Zespół napędowy bezreduktorowy z płynną regulacją obrotów za pomocą falownika,
  • Kabinę metalową malowaną proszkowo lub wykładaną blachą nierdzewną albo laminatem twardym o wymiarach umożliwiających korzystanie osobom niepełnosprawnym i wyposażoną w drzwi automatyczne z napędem mechanicznym oraz kurtynę świetlną zapobiegającą wandalizmowi i ściskaniu pasażerów,
  • Drzwi szybowe automatyczne malowane proszkowo lub obłożone blachą nierdzewną,
  • Aparaturę sterową wyposażoną w sterownik mikroprocesorowy i falownik renomowanych firm (np. japońskich) dostępne bez ograniczeń w wolnym obrocie towarowym oraz pozbawione jakichkolwiek kodów dostępu,
  • Ramę kabinową wyposażoną w aparat chwytny działający z opóźnieniem w obu kierunkach „góra-dół”.

Opracowując dokumentację do modernizacji dźwigu, uwzględniamy:

  • optymalne wykorzystanie przestrzeni szybu i maszynowni jak np.:zwiększenie powierzchni kabiny poprzez przeniesienie prowadnic ze ściany tylnej na boczną,
  • wykorzystanie pomieszczenia maszynowni na dodatkowy przystanek,
  • zlikwidowanie maszynowni górnej i wykorzystanie odzyskanego pomieszczenia,
  • wykorzystanie pomieszczeń po komorach zsypowych na maszynownie boczne,
  • maksymalne dostosowanie dźwigu do korzystania przez osoby niepełnosprawne,
  • wyposażanie dźwigu w urządzenia estetyczne i wysokiej klasy (wg. indywidualnych upodobań klientów),
  • minimalizację kosztów modernizacji poprzez wykorzystywanie urządzeń nadających się do dalszej eksploatacji, bez negatywnego wpływu na bezpieczeństwo, jakość i niezawodność pracy dźwigu np.: obciążniki przeciwwagi, prowadnice, posadowienia zespołów napędowych itp.

Realizacja planu udoskonalenia produktów – dźwigi i podzespoły

W związku z otrzymanym dofinansowanie w ramach RPO WM Działanie 3.3 Innowacje w MŚP – Wprowadzanie na rynek nowych lub ulepszonych produktów, oznajmiamy, że oferowane przez nas nowe dźwigi będą bardziej energooszczędne od dotychczas dostarczanych o ok. 3%. Podobnie wygląda sytuacja ze zmniejszeniem poziomu hałasu (również o ok. 3%).

Dźwig, który powstał w wyniku przeprowadzonych własnych badań jest nie tylko zgodny z dyrektywą dźwigową 2014/33/UE, ale także energooszczędny, przyjazny dla osób niepełnosprawnych oraz dla środowiska. Drugi udoskonalony produkt – jakim są podzespoły, również oparty jest na autorskich rozwiązaniach firmy Winda-Warszawa. Połączenie różnych funkcji w jednym urządzeniu pozwoliło na uzyskanie  nowych funkcjonalności.

  • Nowa rama RKDN2 składa się z mniejszej ilości podzespołów, dzięki czemu jej niezawodność wzrosła. Dodatkowo zmniejszyła się masa ramy – np. w wykonaniu III jej masa spadła o 12,7% -z 251kg do 219 kg. Mniejsza masa wyposażenia dźwigu zmniejsza także własne zapotrzebowanie dźwigu na energię w trakcie jazdy, które określa ilość energii, potrzebną na podniesienie masy 1 kg na wysokość 1 m dźwigu.
  • Profile cięgien nośnych umożliwiły zwiększenie szerokości kabiny, przy niezmienionym rozstawie prowadnic:
    przy rozstawie prowadnic kabiny (DBG) wynoszącym 1210 mm szerokość kabiny wynosi:

    1. Dla ramy RKD: 1100 mm (DBG-110)
    2. Dla ramy RKDN2: 1130 mm (DBG-80)
    3. Rzeczywisty zysk szerokości wewnętrznej kabiny wynosi 30mm (co najmniej 20mm)

Uwaga – w przypadku ram kabinowych bez odciągów (wykonanie I i II) zysk szerokości kabiny można zwiększyć do 50 mm (DBG-60) w stosunku do dźwigów z ramą kabinową RKD. Możliwe zwiększenie kabiny dźwigu bez maszynowni wbudowanej w szyb o wymiarach 1600 mm x 1750 mm z dotychczasowych 1100 mm x 1400 mm na kabinę 1150 mm x 1400 mm. Istnieje możliwość zwiększenia udźwigu z 630 kg lub 8 osób na 675 kg lub 9 osób.

  • Zastosowanie elementów o takim samym wymiarze, niezależnie od wykonania ramy (np. odciągi) ogranicza możliwość popełnienia błędu i obniża koszty przez uniknięcie produkcji niepowtarzalnych detali.
  • Nowa konstrukcja belki górnej i cięgien pionowych zapewnia zmniejszenie wysokości ramy RKDN2. Dzięki mniejszej odległości między dachem kabiny a najwyższymi elementami ramy kabinowej możliwe jest wbudowanie dźwigów w szyby o ograniczonych wymiarach nadszybia.
  • Zastosowanie niezmienionych ceowników belki dolnej zapewnia utrzymanie parametrów wytrzymałościowych ram RKDN2 na tym samym poziomie, co w wypadku ram RKD. Przeprowadzone badania potwierdziły powyższe założenie.
  • Rama RKDN2 jest rozwiązaniem uniwersalnym. Istnieje możliwość zmiany zawieszenia przez dodanie zespołu kół linowych w górnej lub dolnej belce – zależnie od konfiguracji olinowania dźwigu. Poza wykonaniem mocowania dodatkowych podzespołów, żadne inne zmiany nie są wówczas wymagane.
  • Wyposażenie ramy kabinowej RKDN2 może być łatwo modyfikowane – możliwe jest stosowanie np. innych rodzajów chwytaczy, przez zmianę tylko jednego elementu – głowicy belki dolnej.

Polecane artykuły

Nowy wymiar modernizacji dźwigów

Nowy wymiar modernizacji dźwigów Pojęcie „modernizacji” zostało wykreślone z Prawa...

Czytaj więcej

Program „Dostępność Plus” i windy – dotacje

Program „Dostępność Plus” i windy – możliwości techniczne a montaż dźwigu. Wyciąg...

Czytaj więcej

Winda, jako element wystroju budynku

Winda, jako element wystroju budynku Obecna koniunktura sprzyja firmom deweloperskim...

Czytaj więcej

Zobacz również

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacja częściowa
  • Czas modernizacji

Strefa klienta

Zaloguj się
Kontakt
Złóż zapytanie

O nas

  • O nas
  • Aktualności
  • Informacje o spółce
  • Rekomendacje
  • Poradnik
  • Kontakt

Nowe dźwigi

  • Windy do nowego budownictwa
  • Standardy wykonania
  • Dobierz windę do budynku
  • Strefa architekta
  • Wykonania specjalne
  • Obiekty referencyjne
  • Kontakt

Modernizacja

  • O modernizacji
  • Wymiana wind
  • Modernizacje częściowe
  • Czas modernizacji
  • Program WINDA Plus
  • Kontakt

Konserwacja

  • O konserwacji
  • Nasze ekspozytury
  • Zgłaszanie awarii
  • eWINDA
  • Kontakt

Produkcja

  • Produkcja
  • Standardy wykonania
  • Wybrane realizacje
  • Kontakt
  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn

INFORMACJA PROJEKTOWA

Informujemy, iż od dnia 12 sierpnia 2020 roku Winda – Warszawa Sp. z o.o. realizuje projekt: „Dotacja na kapitał obrotowy dla WINDA – WARSZAWA Sp. z o.o., w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”

Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 328 153,71 zł.

Całkowity kwota wydatków kwalifikowanych 328 153,71 zł.

Loga dotacja - Fundusze Europejskie

Loga dotacja - Innowacyjna GospodarkaLoga dotacja - Fundusze Norweskie

Copyright © 2016 - 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone Winda Warszawa sp. z o.o.
  • Polityka cookies
  • Przetwarzanie danych osobowych
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Deklaracja dostępności
SIOnline
×
Pliki cookies
Pliki cookie maja na celu umożliwienie Ci korzystanie z serwisu w pełni. Pliki cookie wykorzystywane są także do personalizowania treści oraz reklam, dostarczania funkcji mediów społecznościowych, zbierania statystyk dotyczących korzystania z serwisu przez użytkowników. Możesz zaakceptować stosowanie wszystkich plików cookie lub dostosować zakres zgody Twoich preferencji. Informacje o przetwarzaniu danych i plikach cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
Opcje Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Pliki cookies
Wybierze, które Pliki cookies akceptujesz. Twój wybór zostanie zapamiętany na rok. Przeczytaj o naszej Polityce cookies
  • Niezbędne
    Te pliki cookie odpowiadają za prawidłowe działanie naszej strony www; ich celem jest umożliwienie korzystania ze świadczonych przez nas usług np. zapamiętywanie preferencji wyboru stosowania plików cookie, uwierzytelnienia logowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa. Pliki te mogą przetwarzać dane osobowe użytkownika. Plików tych nie możesz wyłączyć w ramach ustawień preferencji, lecz możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Jednak to działanie może spowodować, że niektóre elementy strony internetowej nie będą dostępne
  • Statystyczne
    Te pliki cookies wykorzystujemy w celu zbierania informacji o korzystaniu z naszej strony, np. ilość wizyt, czas spędzania, czas przeglądanych treści czy źródeł dostępu. Pliki te pozwalają nam zrozumieć w jaki sposób korzystacie z naszej strony internetowej, co pomaga w lepszym dopasowaniu strony i wyświetlanych treści. Pliki te nie zawierają danych osobowych, a jedynie anonimowe informacje nie przypisane do użytkownika. Plikami tymi można zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody nie będziemy wiedzieć, kiedy, jak często, jak długo oraz z jakich źródeł dostępu odwiedzasz naszą stronę internetową;
  • Funkcjonalne
    Te pliki cookie wykorzystujemy w celu spersonalizowania i zoptymalizowania korzystania z naszej witryny internetowej. Pliki te służą do zapamiętywania dokonanych wyborów dotyczących np. wielkości czcionki, wyboru języka czy ustawień rozdzielczości wyświetlania treści. Pliki te nie przetwarzają danych osobowych. Plikami tymi możesz zarządzać w ustawieniach preferencji plików cookie. W przypadku niewyrażenia zgody, niektóre funkcje strony mogą działań nieprawidłowo
  • Marketingowe
    Te pliki cookie umożliwiają dostarczenie użytkownikowi spersonalizowanych treści reklamowych (na podstawie zebranych informacji dopasowanych do preferencji i zainteresowań użytkownika). Niewyrażenie zgody na te pliki cookie nie uniemożliwia korzystania z naszego serwisu internetowego.
Zapisz Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie