Przejd藕 do tre艣ci
Strefa
Klienta
Telefon
22 643-74-75

Praktyki dla Inspektor贸w UDT

Submitted by AdminWindy on czw., 11/09/2017 - 08:40

W dniach 7-8 listopada 2017 r. w ramach cyklu "Praktyki u wytw贸rc贸w d藕wig贸w" na terenie oddzia艂u piaseczy艅skiego sp贸艂ki WINDA-WARSZAWA odby艂o si臋 szkolenie skierowane do ekspert贸w Dozoru Technicznego. Celem spotkania by艂o przekazanie praktycznej wiedzy zwi膮zanej z dostosowaniem d藕wig贸w do obowi膮zuj膮cych od sierpnia br. norm PN EN 81-20 i 50. Poruszono tak偶e bie偶膮ce kwestie, z jakimi zmaga si臋 bran偶a d藕wigowa, m.in.: dobudowa platform / d藕wig贸w z oszklonym szybem do modernizowanych budynk贸w mieszkalnych 4-5 kondygnacyjnych, czy metody kompensacji energii biernej d藕wig贸w.

Praktyki u wytw贸rc贸w d藕wig贸w UDT Winda-Warszawa聽聽聽聽聽聽 m

Cz臋艣膰 I (teoretyczna):

Za艂o偶enia projektowe d藕wigu oraz dob贸r podzespo艂贸w

Cz臋艣膰 teoretyczna szkolenia przybra艂a form臋 seminarium, w kt贸rym ka偶dy s艂uchacz m贸g艂 zabra膰 g艂os i ustosunkowa膰 si臋 do poruszanych kwestii. Na wst臋pie eksperci zostali zaznajomieni z indywidualnymi rozwi膮zaniami firmy WINDA-WARSZAWA w odniesieniu do przystosowania produkowanych d藕wig贸w wzgl臋dem nowych norm europejskich. Uczestnicy mieli ponadto wgl膮d do dokumentacji potwierdzaj膮cej zgodno艣膰 z wymaganiami owych wytycznych.

T臋 cz臋艣膰 poprowadzi艂 mgr in偶. Tomasz Adamiak - kierownik Dzia艂u Rozwoju

p聽聽聽聽聽聽 Praktyki u wytw贸rc贸w d藕wig贸w Doz贸r Techcniczny Winda-Warszawa

Cz臋艣膰 II (symulacyjna):

Praktyczna realizacja funkcji i wyposa偶enia elektrycznego d藕wigu

Na specjalnie przygotowanym Stanowisku testowym zaprezentowano m.in. nowe rozwi膮zanie jazd inspekcyjnych, a tak偶e bocznikowanie drzwi szybowych i kabinowych oraz zabezpieczenie przed pozostawieniem "mostka" na obwodach drzwi. Uczestnik贸w zapoznano r贸wnie偶 z mo偶liwo艣ciami i funkcjami wykorzystywanych obecnie zespo艂贸w sterowania (SD-4), jak np. zdalne diagnozowanie awarii i modyfikowanie parament贸w technicznych d藕wig贸w - mo偶liwo艣膰 szybkiego usuni臋cia usterki d藕wigu. Prezentacja mo偶liwo艣ci zdalnego diagnozowania i komunikacji z dowolnym d藕wigiem z ka偶dego miejsca w Polsce cieszy艂a si臋 du偶ym zainteresowaniem, albowiem jest to doskona艂e narz臋dzie umo偶liwiaj膮ce analiz臋 problem贸w serwisowych na odleg艂o艣膰.

m聽聽聽聽聽聽 m

W dalszej cz臋艣ci zaprezentowano mo偶liwo艣ci dokonywania oceny jako艣ci energii elektrycznej za pomoc膮 analizatora jako艣ci sieci typu PQ-Box150 firmy A-Eberle, u偶ywanego g艂贸wnie do pomiar贸w efektywno艣ci energetycznej d藕wigu. Miernik ten s艂u偶y r贸wnie偶 do okre艣lenia warto艣ci energii biernej, generowanej przez d藕wig i na tej podstawie umo偶liwia dob贸r w艂a艣ciwej metody jej kompensacji.

Na zako艅czenie zaprezentowane zosta艂o stanowisko do testowania zespo艂贸w nap臋dowych. Badana jest na nim charakterystyka pr膮dowo-napi臋ciowa silnika na biegu ja艂owym oraz pod obci膮偶eniem nominalnym. Hamulce sprawdzane s膮 w cyklach z w艂膮czonym zasilaniem oraz z wy艂膮czonym w warunkach zbli偶onych do standardowej pracy d藕wigu.

Prelegenci: Robert Jasik - kierownik Dzia艂u Napraw Gwarancyjnych oraz mgr in偶. Tomasz Adamiak - kierownik Dzia艂u Rozwoju

Cz臋艣膰 III (wizja lokalna):

Prezentacja d藕wigu wykonanego zgodnie z nowymi normami oraz przeprowadzenia bada艅 i pr贸b

Tego dnia przedstawiciele Dozoru Technicznego mieli okazj臋 zapozna膰 si臋 z wdro偶eniami nowych norm przez firm臋 WINDA-WARSZAWA w praktyce. Demonstracja by艂a zorganizowana w kilkuosobowych grupach w obiekcie przy ul. Andersena 8. W pokazie praktycznych rozwi膮za艅 wykorzystano w pe艂ni zgodny z nowymi normami d藕wig osobowy wyprodukowany przez polskiego wytw贸rc臋. W ostatnim czasie zako艅czono monta偶 tego urz膮dzenia, dzi臋ki czemu mog艂o pos艂u偶y膰 za wzorcowy model, a prezentacja nie zak艂贸ca艂a przep艂ywu ruchu wewn膮trz budynku. Nast臋pnego dnia przeprowadzono na nim badanie jednostki notyfikowanej, potwierdzaj膮ce zgodno艣膰 z wymaganiami przed wydaniem decyzji zezwalaj膮cej na eksploatacj臋 windy przez u偶ytkownik贸w.

W trakcie wizji lokalnej wykonano wszystkie badania i pr贸by wymagane norm膮 PN-EN 81-20:2014-10. W艣r贸d nich by艂y tak偶e nowe badania, tj.:

  • pr贸ba pojedynczej szcz臋ki hamulca;
  • sprawdzenie, czy r臋czne zwolnienie hamulca powoduje naturalny ruch kabiny obci膮偶onej w zakresie 卤10% zr贸wnowa偶enia;
  • odchylenie drzwi przystankowych (na 100mm) i weryfikacja, czy po zwolnieniu zamkn膮 si臋 i zarygluj膮, gdy kabina znajduje si臋 poza stref膮 odryglowania.

Podkre艣lono r贸wnie偶, 偶e wytwarzane d藕wigi powinny w ka偶dym przypadku spe艂nia膰 wymagania dotycz膮ce odporno艣ci na wandalizm, a tak偶e posiada膰 mo偶liwie prost膮 budow臋, zapewniaj膮c膮 bezawaryjn膮 eksploatacj臋 oraz 艂atw膮 konserwacj臋, co przek艂ada si臋 na niskie koszty eksploatacji urz膮dzenia przez wiele lat.

Prezentacja odby艂a si臋 za przewodnictwem Krzysztofa Arteckiego - kierownik Dzia艂u Monta偶u

Z艂贸偶 zapytanie